Translate

søndag den 21. november 2010

Virkligheden.



Jeg er på sin vis helt overbevist om
at humør kurven eller lykke kurven eller
"jeg har styr på det meste" kurven, kører op og ned.
Billederne herover er hverisær billeder på op og ned udsving på sådanne kurver.
Det giver mening for mig, når Chris Macdonald (i FRI )
taler om at vi har et lykkeudgangspunkt, men at vi kan arbejde med vores lykke gennem bl.a. motion, kost, søvn, personlig udvikling og socialt samvær.
Jeg følte ofte kurvens udsving, dengang jeg var studerende på Designskolen Kolding. For mig var lykkeudgangspunktet på et kursus opstart for opadgående. Når jeg så var gået i gang med arbejdsprocessen og udvikling af produktet fortsatte lykkekurven opad, men pludselig kom jeg til en art af udvikling og så blev jeg presset, og oplevede et drastisk fald i lykkekurven. Det var som om alle disse valg der skulle tage i produktudviklings fasen, blev til en dogme kasse der skulle pakkes om. Skrig og skrå,l hvor var det hårdt til tider. Herefter - når kassen var blevet pakke på ny- og arbejdet fortsatte- så var lykkekurven på vej op og op, op, op....


2 kommentarer:

  1. Kære Gitte,

    Jeg søgte efter noget på nettet og faldt over din blog og din sommerkjole som "du øvede dig på" - indlæg 25. februar 201. Jeg synes den er fantastisk skøn.
    Er det eget design, eller er det et mønster man kan købe?

    SvarSlet
  2. Kære Gitte.
    Jeg har brugt mønster
    http://www.stofogstil.dk/Katalog/Monstre.aspx?group_id=5933

    God fornøjelse
    Ps. Hyggeligt du spørger.

    SvarSlet